Konkurs ALE PRZEDSZKOLE!

Celem Konkursu jest wyłonienie wzorcowych przedszkoli do pilotażu projektu ALE PRZEDSZKOLE! Nawiążemy z nimi współpracę i zapewnimy narzędzia do realizacji Projektu: zestawy LEGO® Education, certyfikowane szkolenia kadry oraz opiekę merytoryczną o wartości przeszło 25 000 PLN.

 

Zadaniem przedszkoli projektowych będzie:

  • Aktywnie korzystają z rozwiązań LEGO® Education podczas codziennej pracy,
  • Tworzą materiały do wykorzystywania przez LEGO® Education na świecie: pomysły na zajęcia, scenariusze, rejestrują przebieg zajęć itd.
  • Dzielą się swoimi pomysłami, prowadzą regularne dni otwarte, inspirują inne przedszkola oraz angażują rodziców.

PRZEDŁUŻENIE TERMINU PRZESYŁANIA ZGŁOSZEŃ NA KONKURS
„ALE PRZEDSZKOLE!”

W związku z licznymi prośbami, które do nas napływają oraz zbliżającymi się obchodami Stulecia Odzyskania Niepodległości przez Polskę, wydłużamy termin zakończenia I etapu konkursu „ALE PRZEDSZKOLE!” 
do 18.11.2018 r., do godziny 23:59. 
Tym samym, terminy pozostałych etapów Konkursu również ulegają zmianie (szczegóły w Regulaminie >> ).

KONKURS "ALE PRZEDSZKOLE!"

 

 

Poznajcie Pszczółkę Florę. Wraz ze swoimi siostrami przygotowuje się na nadejście zimy. Pieczołowicie zbiera nektar z niewielu kwiatów, które jeszcze może znaleźć. Czy robi zapasy na zimę? Gdzie się schowa? Jak Flora i jej rodzina przetrwają zimę?

Celem Konkursu jest popularyzacja wiedzy na temat znaczenia pszczół w środowisku i ich ochrony. Zwróćmy uwagę na piękno przyrody oraz zagrożenia, wynikające z niszczenia środowiska, którego dużą częścią są pszczoły. Jak będzie wyglądał świat, jeśli ich zabraknie?

Zadanie Konkursowe “Pszczółka Flora”
Wspólnie z dziećmi wymyślcie sposób na zachęcenie innych do ochrony pszczół.

Przebieg

  1. Na przykładzie Pszczółki Flory, zapoznaj dzieci z życiem pszczół, ich zwyczajami, miejscem zamieszkania i szczególną rolą, jaką pełnią w przyrodzie oraz w życiu człowieka.
  2. Zastanówcie się jakie zagrożenia czyhają na te niewielkie owady we współczesnym świecie. Czy można im jakoś zapobiec?
  3. Wspólnie pomyślcie w jaki sposób można chronić pszczoły. Zaproponujcie dzieciom przykłady ochrony.
  4. Zastanówcie się jak zachęcić innych do ochrony pszczół. Zorganizujcie w tym celu kampanię w dowolnej formie np. plakaty, postery, filmiki, przedstawienie, akademia, wystawa, pokaz, itd. Zaangażujcie rodziców.
  5. Wypełnijcie i prześlijcie Formularz zgłoszeniowy, z załączonymi linkami do Dokumentacji z realizacji Zadania Konkursowego (np. zdjęcia, filmy; forma dowolna).

Kryteria oceny realizacji Zadania Konkursowego

  1. Kreatywność i pomysłowość (np. oryginalność pomysłu, forma, wykonanie).
  2. Zdolności organizacyjne, zaangażowanie rodziców oraz lokalnej społeczności, skrupulatność.
  3. Różnorodność kanałów informacyjnych i zasięg (np. zróżnicowane i szerokie grono odbiorców).
  4. Współpraca pomiędzy dziećmi i ich inicjatywa (np. realizacja ich autorskich pomysłów, praca zespołowa i uczenie się od siebie oraz radość i zabawa dzieci podczas realizacji Zadania Konkursowego).

W Formularzu jest sprawdzana i oceniana:

  • część formalna pod względem prawidłowego wypełnienia
  • część dotycząca dotychczasowej działalności dodatkowej placówki oraz współpracy z innymi instytucjami (np. uniwersytety, Ośrodki Doskonalenia Nauczycieli itp.)

Ostateczny termin przesyłania zgłoszeń: 11.11.2018 r. 18.11.2018 r. 

Terminy ogłoszenia wyników

  • I etap – do 25.11.2018 r. 02.12.2018 r. – zapoznanie się ze zgłoszeniami, wyłonienie przedszkoli do drugiego etapu,
  • II etap – do 16.12.2018 r. 21.12.2018 r. – wizyty Komisji Konkursowej w wyłonionych przedszkolach i wybór Zwycięzcy.

Więcej informacji o Konkursie w Regulaminie

Masz pytania? 
ale-przedszkole@akcesedukacja.pl