Wielkość czcionki:

  • A
  • A
  • A

Kontrast strony:

  • A
  • A
  • A

AKCES Edukacja na portalach społecznościowych

maker

Tworzenie jest procesem wieloetapowym. Najpierw powstaje prototyp, który później jest modyfikowany i ulepszany w celu uzyskania najlepszego rozwiązania. Dzięki swojej prostocie oraz intuicyjności, system budowania klocków LEGO® stanowi idealne narzędzie do konstruowania prototypów. Każdy pomysł można w prosty sposób przekształcać i testować, a wszystko, czego potrzebujesz to zaledwie garstka klocków.

LEGO® Education Maker - ciągłość tworzenia i uczenia się

LEGO Education Maker to zbiór ćwiczeń wykorzystujący kultowe klocki LEGO, który jednocześnie jest inspirowany nieskrępowaną i radosną kreatywnością cechującą założenia idei Maker. Narzędzia umożliwiające zbudowanie szybkiego prototypu, a jednocześnie odpowiednie dla każdej grupy wiekowej, wymagają praktycznego podejścia i pracy zespołowej, a ich głównym celem jest rozwiązanie rzeczywistego problemu.

LEGO Education Maker stwarza dzieciom przyjazne oraz inspirujące środowisko, dzięki któremu mogą z ciekawością podążać w kierunku, który sami sobie wyznaczą. Opiekunowie mają jedynie zapewniać im wolność twórczą oraz warunki pracy umożliwiające tworzenie innowacyjnych i zaskakujących rozwiązań w odpowiedzi na codzienne problemy. Wyobraźnia dzieci staje się namacalnym owocem ich pracy.

Ćwiczenia LEGO Education Maker zawierają zajmujące wyzwania, których podjąć się mogą uczniowie na każdym etapie nauczania, od szkoły podstawowej po szkołę średnią. Rozwijają oni nie tylko umiejętności współpracy i komunikowania się, krytycznego myślenia, kreatywnego rozwiązywania problemów, lecz także, dzięki łatwym do programowania silnikom i czujnikom, zasadnicze kompetencje XXI wieku.

 

Poznaj plany zajęć przygotowane przez LEGO® Education 

STEAM Park

 

steam park

45024 | Wiek 3+

Maszyny proste

 

maszyny proste

9689| Wiek 7+

WeDo 2.0

 

wedo

45300 | Wiek 7+

Maszyny proste i zasilane

maszyny proste i zasilane

9686 | Wiek 8+

MINDSTORMS® EV3

 

ev3

45544 | Wiek 10+

 Makerspace

Co to jest idea Maker?

Kultura Maker polega na celebrowaniu rozmaitych technik i metod tworzenia. W dobie rozkwitu ruchu „zrób to sam” (ang. DIY – Do It Yourself; Maker Movement), miliony osób na całym świecie z podekscytowaniem poszukują źródeł inspiracji. Nieważne czy zajmują się wytwarzaniem ubrań, biżuterii, artykułów spożywczych, dzieł sztuki czy kolejnych przełomowych nowinek technologicznych – społeczność Maker skupiona jest wokół innowacyjnych i niecodziennych pomysłów. Najważniejsza jest tutaj myśl przewodnia „zrób to sam”.

Czym jest Makerspace?

Makerspace to miejsce kreatywne, którego głównym celem jest tworzenie prototypów, a także dzielenie się wiedzą, eksperymentowanie, tworzenie, majsterkowanie i uczenie się. Przestrzeń Maker może być wyposażona zarówno w kilka podstawowych narzędzi, jaki i zaawansowane drukarki 3D, wycinarki laserowe, układy sterowania numerycznego (CNC), a nawet maszyny do szycia. Przestrzenie Maker mogą sprzyjać powstawaniu rozmaitych pracowni i warsztatów (Fab Lab, Hackerspace, Techshops), które łączą w sobie rozwiązania i założenia przestrzeni Maker oraz mają wspólny cel: inspirować do tworzenia.

Każdy uczeń jest twórcą

Pracując z klockami LEGO, intuicyjnie tworzymy, budujemy oraz modyfikujemy, dzięki czemu nie ma żadnych przeszkód w kształtowaniu przez uczniów praktycznych umiejętności. Ćwiczenia Maker zapewniają inspirujące, bezpieczne i pomocne doświadczenia, które pomogą uczniom poznawać, współpracować a także łączyć różne techniki, dzięki czemu każdy z nich stanie się oryginalnym twórcą.

Co to znaczy majsterkować?

Majsterkowanie to praktyczny sposób na nauczanie poprzez tworzenie. Umożliwia to poznanie działania nieznanych dotąd mechanizmów, kształtując jednocześnie podejście iteracyjne (etapowe i płynne udoskonalanie), a także zachęcając do korzystania z inżynierii odwrotnej (ang. reverse engineering) polegającej na kompleksowej analizie produktu. Dzięki temu uczniowie mogą projektować własne rozwiązania. Majsterkowanie może być pierwszym etapem w realizacji projektu Maker, za sprawą którego uczniowie będą korzystać z materiałów i zapoznać się z ich właściwościami oraz wzajemnymi oddziaływaniami.

 

maker11

 

5 kroków do stworzenia Makerspace

1. Wasz Makerspace może być wszędzie
2. Eksperymentuj z różnymi technikami
3. Poszukaj inspiracji
4. Pomóż nabrać kreatywnej pewności siebie
5. Twórz Makerspace

 

maker03

 

„Dziecięca motywacja oraz działanie pod wpływem inspiracji pojawiają się w obliczu szczerej chęci zrobienia czegoś, na czym im zależy. Najważniejszą powinnością nauczyciela jest więc dostarczenie uczniom odpowiednich narzędzi oraz zagwarantowanie nieskrępowanej swobody twórczej.”

SEYMOUR PAPERT
dydaktyk oraz pionier konstruktywistycznego modelu uczenia się

Newsletter

Zapisz się już teraz